PROSIT v Plzni

O projektu

Naše škola je jednou z 15 škol v Plzni, které se zapojily do projektu PROSIT.

Naši žáci navštíví v rámci tohoto projektu Centrum robotiky, kde pro ně budou připraveny workshopy,

osmáci se postupně seznamují s místními firmami
(Plzeňská teplárenská, Plzeňské městské dopravní podniky, Vodárna Plzeň, Čistá Plzeň),

květen 2018 - exkurze do Úpravny vody Malostranská a exkurze v ZEVO Chotíkov

listopad 2018 - exkurze do Čistá Plzeň, s.r.o. a exkurze do PMDP - Hydro

pět pedagogů navštěvuje vzdělávací akce zaměřené na využívání robotických stavebnic a dotykových zařízení a ve školní družině vznikl proinkluzivní koutek s tímto technickým vybavením.

PROSIT v družině a klubu - stavebnice iTriangle, roboti mBOT, dotykový panel

září 2019 - exkurze v ZEVO Chotíkov 8.D a exkurze v ZEVO Chotíkov 8.B

PROSIT ve školní družině - říjen 2019

Exkurze žáků v Centru robotiky - říjen 2019

Závěrečná konference v Centru robotiky - listopad 2019
Naši pedagogové si připravili dva úkoly - pomocí aplikace v tabletu přeložit zprávu v morseovce a rozsvítit žárovku sestavením konstrukce s el.obvodem pomocí návodu stavebnice iTriangle. Skupinka našich žáků z 1. stupně splnila dalších 15 úkolů na stanovištích jednotlivých škol zapojených do projektu - dotykový panel, mBOTi, OZOBOTi a další.

 

 

číslo projektu: CZ.02.3.62/0.0/0.0/16_037/0004748

 Letáčk1letáček2

 

2021/22

V rámci odpolední družiny mají děti možnost si vyzkoušet nejrůznější moderní technologie. Naše škola disponuje několika druhy elektronických a robotických stavebnic, iPady či dotykovými Active panely. 

Zde je ukázka práce s těmito pomůckami:

iTriangle - výuková stavebnice. Tato stavebnice umožňuje žákům pochopit souvislosti a prohloubit znalosti nejen z fyziky. Stavebnice obsahuje i sadu senzorů a aktorů pro měření a zpracování dat. 

mBot2 robot pro výuku programování. Pro výuku programování je zde připraven vzdělávací robot mBot2. Zvládá vyhýbat se překážkám, jezdit v postaveném bludišti nebo třeba po čáře. Zadejte mu úkol a robot mBot2 jej splní. Je vybaven CyberPi a chytrou kamerou pro rozpoznávání objektů. Roboti spolu komunikují navzájem a mohou si zahrát i fotbal.

 Ozobot BIT. Jednoduchý, intuitivní, ale vysoce programovatelný a upravovatelný. Ozobot využívá ke komunikaci unikátní barevný jazyk, založený na různých variacích zelené, modré a červené, přičemž každá variace znamená pro Ozobota jiný povel, tzv. ozokód. Můžete měnit svůj směr, barvu, rychlost a intenzitu blikání integrované LED diody. Můžete nechat Ozobota rotovat jako tornádo nebo tančit pozpátku. Nakreslete čáru a Ozobot ji ihned začne sledovat pomocí světelných senzorů jako lokomotiva kolejnici. Nakreslete na čáru křižovatku a Ozobot se sám rozhodne, kterým směrem se vydá.

iPady. Nejčastěji je využíváme pro práci s AR. Rozšířená nebo také "augmentovaná realita" je označení pro vizuální dosazení digitálního objektu do reality za pomocí 3D skenů okolního prostředí. Tento objekt zasazený do reálného světa lze poté pozorovat pomocí obrazovky daného zařízení.